voedsel varia

 

Rood vlees veroorzaakt kanker, hart- en vaatziekten en blindheid
Het eten van rood vlees, zoals steaks, hamburgers en worsten, verhoogt het risico op kanker en hart- en vaatziekten. Het risico werd zowel bij runds-, varkens- en verwerkt vlees vastgesteld. Afhankelijk van de geconsumeerde hoeveelheid kan het risico tot 50 procent stijgen.

Mannen die dagelijks 250 gram vlees eten, hebben 22 procent meer kans op kanker dan mannen die maar 150 gram per week eten. Bij hart- en vaatziekten loopt het risico op tot 27 procent meer. Bij vrouwen steeg het risico op kanker met 20 procent en op dodelijk infarct of een beroerte zelfs met de helft.

Dat blijkt uit de meest omvattende studie ooit rond de risico's verbonden aan het eten van rood vlees, gepubliceerd in Archives of Internal Medecine.

De studie van het Amerikaanse Nationaal Gezondheidsinstituut (NIH) vergeleek over een tijdsspanne van tien jaar de voeding van 545.000 Amerikanen tussen 50 en 71 jaar oud. Aan het einde van het onderzoek waren ongeveer 71.000 deelnemers gestorven.

Wie het meeste rood vlees at, had het hoogste overlijdensrisico.
Onder rood vlees verstaan dieetwetenschappers het vlees van zoogdieren als runderen, varkens en schapen.

Vorige week nog bleek uit een onderzoek dat rood vlees de kans op blindheid verhoogt.


bron: hln.be

Share |

3 Reacties
Reactie door: jan drent Op 03 Apr 2009 10:20 am
Alleen jammer dat regeringen hier niets mee doen.
Onze minister Verburg veegt dit onderzoek zo van tafel.
Dit soort onderzoeken moeten nog meer en groter gepubliseerd worden om een zo,n groot mogelijk publiek te bereiken.
Reactie door: kees Op 05 Apr 2009 04:44 pm
Wel ik eet meest vis en kip.

enne ik ben begonnen met het kweken op himalayamineralen (zouten)

dat geeft nu al succes, heb al aardbeitjes nog wel groen maar toch en een klein tomaatje, maar die moet nog groeien.

ikl gebruik totaal geen mest alleen de eerste keer koemest om de grond wakker te schudden maar nu alleen mineralen opgelost in water.

de groente groeit perfect, nog geen koolvliegjes en zo, ben benieuwd of het waar is wat ze ervan zeggen.

maar als het werkt krijg ik de gezondste groente en fruit ooit.

komende week gaan de gojibessen er in.
Reactie door: perkin Op 26 Apr 2009 01:15 am
vis en kip eten is niet vegetarisch en waarom zou je dat doen als je gewoon gezond en lekker vegetarisch kunt eten. Lat toch niet een dier voor jou sterven als het niet nodig is joh!
Naam:
E-mail: (optioneel)
Smile: smile wink wassat tongue laughing sad angry crying 


Voeg code in:

Security Image



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RESTAURANTS:

Rawfood restaurants & juicebars





 

 

 

 

 

 

 

zuivelvrij?ZUIVELVRIJ?





 

 

 

 

 

Links

 

website counter