vegetarische boeken___ vegetarisch spiritueel

 

NIEUWS

 

voedsel varia

 

 

 

 

vega-gezond


 


Gebruik deze smaakversterkers ipv (te veel) zout



Bijna iedereen weet wel dat te veel zout ongezond is, maar als je toch van een beetje extra smaak houdt en je wilt niet te veel zout gebruiken, denk dan eens aan deze smaakversterkers:

Basilicum

Verse basilicum in combinatie met een fris tomaatje: het is een goddelijke combinatie. Het kruid wordt dan ook vaak gebruikt in rauwe schotels, maar ook bij warme gerechten kan je ermee aan de slag. Voeg de basilicum wel op het einde van het kookproces toe, zodat de smaak niet wijzigt.

Rozemarijn
Wie geen zout wil toevoegen aan pastasauzen, kan kiezen voor de combinatie van olijfolie, knoflook en rozemarijn. Kies voor lange takjes, zodat je ze na het koken uit de saus kan halen en ze niet tussen je tanden blijven zitten.

Peterselie

Dit groene bosje kan je het hele jaar door verkrijgen en geeft een extra frisse toets aan je gerechten. Je kunt het in zeer veel gerechten gebruiken. Snij de peterselie niet te klein zodat je er nog op kan kauwen. Zo komt er niet alleen meer smaak vrij, maar krijg je ook wat meer textuur in je gerechten.

Koriander
Een klassieker in de Aziatische keuken is koriander. het heeft evenwel een vrij sterke smaak, dus voeg naar eigen smaak toe.

Gember
Zoet maar ook pittig: gember is ideaal om mee te experimenteren in de keuken.  Voeg altijd knoflook toe wanneer je gember gebruikt om de smaakintensiteit te verdubbelen.





Share |




vegetarische-restaurants

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RESTAURANTS:

Rawfood restaurants en juicebars




 

 

 

 

afvallen

AFVALLEN

 

 

 

zuivelvrij?ZUIVELVRIJ?








 

 

 

 

Links