vegetarische boeken___ vegetarisch spiritueel

 

NIEUWS

 

voedsel varia

 

 

 

 

vega-gezond


 


Calcium én Magnesium uit plantaardige bron voor sterke botten


Wie dacht dat alleen calcium belangrijk is voor sterke botten heeft het mis.
Recent onderzoek heeft aangetoond dat magnesium minstens net zo belangrijk is.

"Veel voedingsstoffen zijn van belang voor gezonde botten bij kinderen. En een daarvan blijkt magnesium te zijn", bevestigt onderzoeksleider Steven Abrams van het Baylor College of Medicine in Houston. "Calcium is ook belangrijk, maar waarschijnlijk niet belangrijker dan magnesium."

De resultaten van het onderzoek onder kinderen tussen de 4 en 8 jaar, toonden aan dat de hoeveelheid geconsumeerde en geabsorbeerde hoeveelheden magnesium konden voorspellen hoe sterk de botten waren. De calciumopname was daarentegen niet significant geassocieerd met de totale mineraleninhoud of dichtheid van de botten.
Daar komt nog eens bij dat calcium uit plantaardige bron beter door het lichaam wordt opgenomen dan calcium uit bijvoorbeeld melk.
Daardoor hebben mensen die (veel) melk drinken ook nog eens een grotere kans op botontkalking.

Voedingsmiddelen rijk aan magnesium:

- Bladgroenten
- Pompoenzaden
- Cashewnoten
- Linzen
- Appels
- Vijgen
- Bananen
- Haver
- Donkere chocolade
- Amandelen

Voedingsmiddelen rijk aan calcium:

- Sesamzaad
- Amandelen
- Bonen
- Broccoli
- Bladgroenten



Share |




vegetarische-restaurants

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RESTAURANTS:

Rawfood restaurants en juicebars




 

 

 

 

afvallen

AFVALLEN

 

 

 

zuivelvrij?ZUIVELVRIJ?








 

 

 

 

Links